Roberta Barbosa Oliveira
A1-36-7
Atendimento: terça-feira e quinta-feiras 13:00-14:00

Outras Informações

Professora no Departamento de Ciência da Computação (CIC/IE) da Universidade de Brasília - UnB. Doutora em Engenharia Informática pela Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto - FEUP/Portugal (2017). Mestre em Ciência da Computação pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" - UNESP/IBILCE - São José do Rio Preto (2012), com graduação em Sistemas de Informação pela Fundação Educacional de Fernandópolis - FEF (2008). Tem interesse na área de Ciência da Computação, com ênfase em Processamento de Imagens e Visão Computacional. Tem experiência em Processamento e Análise de Imagens Médicas, Reconhecimento de Padrões e Aprendizado de Máquina.

Roberta Oliveira holds a BSc Degree in Information Systems in 2008 from the Fundação Educacional de Fernandópolis, an MSc in Computer Science in 2012 from the São Paulo State University and a PhD in Informatics Engineering in 2017 from the Faculty of Engineering of the University of Porto. She is currently an Adjunct Professor at the University of Brasília. Her research interest can be summed up in the following topics: digital image processing, computer vision, pattern recognition, machine learning, and deep learning. She has projects related to medical image processing and analysis.